ALGEMENE VOORWAARDEN MET BETREKKING TOT ONLINE CURSUSSEN & DIGITALE DOCUMENTEN ZOALS AANGELEVERD

Wij zijn: De éénmanszaak BRAAZH (waarvan ”GRIP OP IP” deel uitmaakt) met vestigingsadres te Joseph Genotstraat 31, 1080 Brussel en ondernemingsnummer 0787.926.050. Je kan ons bereiken via het e-mailadres: info@braazh.be

 

DEEL 1 – ALGEMEEN 

Artikel 1 – Definities 

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder: 

1.     Aanbod: alle aanbiedingen en prijsopgaven uitgaande van ons, ofwel via de website, via salespagina’s, via advertenties, via sociale media, via podcast ofwel via e-mail. 

2.     Dienst: de diensten die wij, BRAAZH, leveren.

3.     Dienstverlener: wij, BRAAZH.

4.     Herroepingsrecht: het recht van een consument om binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen af te zien van een overeenkomst op afstand en dit conform artikel VI.47 ev. WER. 

5.     Ingangsdatum: de overeenkomst gaat in op de dag van de inschrijving bij de abonnementen, bij ondertekening van de overeenkomst of bij het aankopen van een product/dienst. 

6.     Klant: De ondernemer of consument die een overeenkomst afsluit met ons en hierdoor de algemene voorwaarden aanvaardt. 

7.     Overeenkomst: de overeenkomst aangegaan tussen jou, als Klant, en wij, als Dienstverlener.

8.     Producten: de producten die wij, BRAAZH, verkopen.

9.     Schriftelijk: de schriftelijke communicatie zoals e-mail of via een aangetekend schrijven waar nodig. 

10.  Website: www.braazh.be

11.  Algemene voorwaarden: deze algemene voorwaarden.

Artikel 2 – Toepasselijkheid algemene voorwaarden 

2.1. In deze Algemene voorwaarden beschrijven wij, als Dienstverlener, de regels op basis waarvan wij, als Dienstverlener, onze diensten aan jou, de Klant, zullen leveren. Deze voorwaarden zijn van toepassing op al onze online cursussen en andere online geleverde materialen zoals templates, werkboeken, artikels, oefeningen en bevatten belangrijke informatie over jouw rechten en verplichtingen als Klant. 

2.2. Deze Algemene voorwaarden hebben steeds voorrang op eventuele algemene voorwaarden van jou, de Klant. Dit voor zover er niet van deze voorwaarden schriftelijk is afgeweken. 

2.3. Wij, als Dienstverlener, behouden ons het recht om deze algemene voorwaarden te allen tijde te wijzigen of aan te vullen.

De laatste versie van deze Algemene voorwaarden zijn steeds van toepassing. 

De Algemene voorwaarden van toepassing op jou, als Klant, zijn diegene die gelden op het moment dat jij, als Klant, een bestelling plaatst.

Ingeval jij, als Klant, een ONBEPAALDE DUUR-OVEREENKOMST bent aangegaan, zullen wijzigingen in de Algemene voorwaarden in principe meteen op de Overeenkomst van toepassing zijn. Wij, als Dienstverlener, zullen zulke wijziging evenwel steeds aan jou, als Klant, ter kennis brengen, waarbij jij dan de mogelijkheid hebt om de Overeenkomst kosteloos te beëindigen volgens de geldende afspraken.

Artikel 3 – Aanbod en aanvaarding 

3.1. Wij, als Dienstverlener, bieden de volgende Diensten/Producten aan:

  • Online cursussen ZONDER begeleiding

  • Online cursussen MET begeleiding

  • Online aangeboden geschreven documenten zoals templates, werkboeken, artikels, oefeningen

3.2. Wij, als Dienstverlener, doen steeds een Aanbod via de Website of via andere kanalen vermeld onder 1.1. Op het moment dat jij, als Klant, dat Aanbod aanvaardt is er sprake van een Overeenkomst. Op het moment dat jij een aankoop doet via de website of via één van deze kanalen is er dus sprake van een Overeenkomst.

De prijzen worden uitgedrukt in euro. Er wordt BTW aangerekend.

3.3. Wij, als Dienstverlener, hebben steeds het recht om de tarieven en/of voorwaarden aan te passen. Het Aanbod dat bestond op het moment dat jij, als Klant het hebt aanvaard, m.a.w. aankoopt, is het geldende Aanbod. 

3.4. Wij, als Dienstverlener, kunnen niet aan ons Aanbod worden gehouden indien jij, als Klant, redelijkerwijs kon begrijpen dat het Aanbod, of een onderdeel daarvan, een kennelijke materiële vergissing of verschrijving bevat,  zoals een onrealistische hoge korting of ongebruikelijke lage vraagprijs. 

3.5. Bij aanvaarding van het Aanbod voor de levering van een Dienst ga jij, als Klant, ermee akkoord dat de Overeenkomst direct wordt uitgevoerd en nagekomen. Voor jou, als Klant, ontstaat vanaf dat moment de verplichting tot betaling van de volledige som. Jij, als Klant-consument, geeft hierbij aan afstand te doen van het herroepingsrecht.

Artikel 4 – Uitvoering van de Overeenkomst en verantwoordelijkheden Klant 

4.1. Algemeen

4.1.1. Wij, als Dienstverlener, voeren de opdracht naar beste inzicht en vermogen uit. Dit heet een “Inspanningsverbintenis” en enkel hiervoor kunnen wij aansprakelijk worden gesteld. Wij, als Dienstverlener’, hebben geen “Resultaatsverbintenis” met jou. Dit betekent dat wij, als Dienstverlener, niet aansprakelijk zijn voor het niet-bereiken van het resultaat dat jij, als Klant, beoogde. Het beoogde resultaat is steeds afhankelijk van de inzet van jou, als Klant, onder meer bestaande uit deelnemen aan calls, bekijken van modules, maken van opdrachten en voorbereidingen, en jouw doorzetten. Sommige resultaten worden immers niet direct geboekt.

4.1.2. Wij, als Dienstverlener, benadrukken dat de online cursussen nooit persoonlijk advies kunnen vervangen. De cursussen zijn gericht op het vergroten van jouw kennis over de specifieke onderwerpen.

4.1.3. Wij, als Dienstverlener, geven jou, als Klant, tenzij anders aangegeven in het Aanbod, direct toegang tot de volledige cursus, waardoor wij onze verplichting onmiddellijk zijn nagekomen op het moment dat de toegang is gegeven.    

De grootste waarde van onze Overeenkomst zit in de inhoud van de online cursus. Extra aanvullingen of eventuele bonussen, dienen altijd als extra’s gezien te worden en vertegenwoordigen geen eigen waarde in de cursusprijs. Er kan dus ook geen terugbetaling voor worden gevraagd op basis daarvan in het geval van beëindiging of ontbinding op welke grond dan ook.

4.1.4. De Overeenkomst wordt aangegaan voor een bepaalde duur, namelijk de duur zoals vermeld bij het Aanbod van de online cursus, tenzij er geen specifieke duur, dan wel “onbepaalde duur”, werd vermeld, in welk geval er sprake is van een onbepaalde duur. Levenslang wordt geacht gelijk te staan met “voor onbepaalde duur”.

4.2. Content en toegang

4.2.1. Toegang tot online trainingen is persoonlijk. Toegang tot de online trainingen of de inhoud van de trainingen mogen niet gedeeld worden met derden. Dit betekent dat login gegevens niet mogen worden gedeeld, tenzij hiervoor uitdrukkelijk toestemming is verkregen. Het delen van login gegevens zonder expliciete toestemming staat gelijk met het schenden van auteursrechten van mij, als Dienstverlener, en is strafbaar.

4.2.2. Bij een vermoeden van het delen van toegang tot een online training met derden, wordt de toegang de online training voor onbepaalde tijd geblokkeerd, zonder dat wij, als Dienstverlener, jou, als Klant, enige vergoeding of betaling verschuldigd is.

4.2.3. Wij, als Dienstverlener, hebben de online trainingen ontworpen naar aanleiding van onze ervaring en kennis op vlak van business-dienstverlening. Met de online trainingen wensen wij, als Dienstverlener, jou, als Klant, de nodige tools bij te brengen. 

4.2.4. De aangeboden online cursussen, waarbij online cursusmateriaal wordt geleverd, worden aangeleverd via de Website of via een online platform, al naar gelang. 

4.2.5. Tenzij anders vermeld heb jij, als Klant, 6 maanden toegang tot de cursus, te tellen vanaf de aankoop/de laatste drop. Na het einde van een online cursus blijft de inhoud beschikbaar en kan een verlenging worden aangevraagd.

Deze mogelijkheid bestaat zolang wij, als Dienstverlener, de online cursus en het online platform blijven bestaan. Indien wij, als Dienstverlener, er voor kiezen de online cursus niet langer aan te bieden, zal jij, als Klant, hiervan tijdig op de hoogte worden gebracht.

4.2.6. Jij, als Klant, dient je te onthouden van elk gebruik van (de inhoud van) de online cursussen dat onrechtmatig is of schadelijk kan zijn voor ons, als Dienstverlener.  Op elke aangeboden cursus (en zijn delen) staat immers een auteursrecht en/of naburige rechten en wij, als Dienstverlener, behouden alle rechten tenzij er expliciet en schriftelijk andere afspraken worden gemaakt.

Artikel 5 – Vergoeding

5.1. Algemeen

5.1.1. De prijs is steeds afhankelijk van de gekozen Dienst. De prijzen staan steeds vermeld op de Website / op de salespagina / in de email, met andere woorden op het kanaal via hetwelk de Dienst wordt aangeboden. De prijzen zijn steeds exclusief 21% BTW.

5.1.2. Het overeengekomen tarief omvat alle kosten met uitzondering van extra Producten/Diensten die apart worden aangeboden. Zulke extra opties (bv. aankoop werkboek / templates / verlenging van toegang…) en eventuele bijkomende kosten zullen steeds apart worden aangegeven en vallen ten laste van jou, als Klant, bovenop de oorspronkelijke aanbodprijs.

5.2. Facturatie en betaling

5.2.1.  De online cursussen worden meteen bij de aankoop via de Website of het geëigende kanaal (bv. online platform, salespagina) betaald. De betaalverplichting bestaat van zodra de Overeenkomst tot stand is gekomen.

5.2.2.  Afhankelijk van de aard en de prijs van de cursus worden termijnbetalingen via SEPA toegestaan.

Bij niet–betaling van een (termijn)betaling binnen de gestelde termijn, zal de Dienstverlener een eerste herinnering sturen, waarna jij, als Klant, 7 kalenderdagen krijgt om alsnog aan de verplichtingen te voldoen.

Wanneer aan de herinnering geen gevolg wordt gegeven, kunnen wij, als Dienstverlener, al onze werkzaamheden ten behoeve van jou, als Klant, opschorten, waaronder de toegang tot de cursus intrekken, totdat het verschuldigde bedrag is voldaan. Zulke intrekking doet de termijn van toegang tot de cursus niet verlengen.

In elk geval is over het openstaande factuurbedrag vanaf de tweede herinnering – zonder voorafgaande ingebrekestelling - een verwijlintrest verschuldigd van 10% op het factuurbedrag (per jaar), evenals een forfaitaire schadevergoeding ten belope van 10% met een minimum van 150,00 euro, tenzij een grotere schade door ons, als Dienstverlener, aangetoond wordt. In geval van gedeeltelijke betaling blijft een integrale schadevergoeding verschuldigd.    

Wordt aan herinneringen en aanmaningen geen gevolg gegeven, dan is het ons, als Dienstverlener, toegestaan om de betaling via incasso of gerechtelijk af te dwingen.

Artikel 6 – Wijzigen of beëindiging van de Overeenkomst en geld-terug-garanties

6.1. De aankoop van de online cursussen kan in principe nooit worden geannuleerd door jou, als Klant.

6.2. Het staat ons, als Dienstverlener, toe om bepaalde online cursussen / online Diensten aan te bieden onder een bepaalde duur-Overeenkomst en andere onder een onbepaalde duur-Overeenkomst.

Indien jij, als Klant, een bepaalde duur-Overeenkomst (bv. “cursus 1”) wenst te annuleren, zal deze ons, als Dienstverlener, moeten vergoeden voor de reeds geleverde prestaties, gederfde winst, eventuele schadevergoeding etc. conform artikel 1794 BW.

Indien jij, als Klant, een onbepaalde duur-Overeenkomst (bv. “cursus 1”) zou willen opzeggen, gaat de opzeg in vanaf de maand volgend op de kennisgeving van deze beslissing aan ons, als Dienstverlener.

6.3. Ten aanzien van Klant-consumenten geldt het herroepingsrecht, waarvoor wordt verwezen naar artikel 12.

6.4. Wij, als Dienstverlener, zijn gerechtigd de Overeenkomst per direct geheel of gedeeltelijk te ontbinden, bijvoorbeeld door het intrekken van toegang tot de cursus, zonder verplichting tot schadevergoeding als jij, als Klant, niet, of slechts gedeeltelijk aan jouw verplichtingen uit de Overeenkomst voldoet. Hieronder valt uiteraard ook wanbetaling. Wij, als Dienstverlener, zijn in dat geval niet verplicht om verdere verantwoording aan te tonen.

6.5. Groepstrajecten zijn tot aan de start van het programma slechts annuleerbaar met terugbetaling van 40% van het totaalbedrag. Zodra het programma begonnen is, is annuleren niet meer mogelijk: het volledige bedrag zal verschuldigd zijn. Bij ziekte, met voorlegging van een geldig medisch certificaat, kunnen uitzonderingen worden gemaakt als dit tijdig wordt gemeld.

6.6. Het staat de Dienstverlener vrij om uitzonderingen te maken op bovenstaande, zoals hem goeddunkt. Gemaakte uitzonderingen zijn niet overdraagbaar en/of kunnen niet ingeroepen worden door anderen.

Artikel 7 – Levering en duur toegang

7.1. Toegang tot de cursusomgeving wordt na aankoop verleend via het online platform / via de Website, al naargelang, meteen na bestelling. 

Templates en werkdocumenten die bij de cursus horen worden online, of per uitzondering via e-mail, geleverd meteen na bestelling. Wij, als Dienstverlener, zijn niet aansprakelijk voor fouten in het aanleveren van de leveringsinformatie door jou, als Klant.

Indien online toegang tot de aangeboden materialen niet binnen de dag volgt, wordt jij, als Klant, geacht dit te melden zodat aan de storing kan verholpen worden.

7.2. De cursussen worden online gegeven.

Deze bestaan specifiek uit:

  • een aantal modules

  • met bijhorend: videomateriaal, podcastmateriaal, boodschappen, oefeningen, werkboeken en/of templates zoals aangegeven in het Aanbod

7.3. De toegang tot de cursussen wordt verleend, voor bepaalde duur tenzij anders aangegeven in het Aanbod.

Ingeval wij, als Dienstverlener, zouden (moeten) stoppen met het aanbieden van de cursus, bijvoorbeeld ook doordat bepaalde programma’s onbeschikbaar worden, zullen wij dit tijdig, indien mogelijk minstens 2 maanden op voorhand, trachten aankondigen aan jou, als Klant.

Ten tijde van die kennisgeving zal jij, als Klant, de mogelijkheid worden geboden om alle content van de cursus te raadplegen / te downloaden / op te slaan / om de content te raadplegen via een ander platform waar de Dienstverlener ze beschikbaar zal stellen, naar gelang de situatie en de geboden oplossing.

Jij, als Klant, hebt de mogelijkheid om de toegang die voor bepaalde duur wordt verleend te verlengen door bijbestelling. In het Aanbod staat aangegeven wat de standaard duur is en hoeveel maanden kan worden verlengd door bijbestelling.  

7.4. De (groeps)trajecten die worden aangeboden lopen tot op de afgesproken data (niet langer).

7.5. Als jij je, als Klant, niet aan de afspraken van onze Overeenkomst houdt, hebben wij, als Dienstverlener, indien wij dit opportuun achten, het recht om jou, als Klant, de toegang tot de door jou gekochte cursus (tijdelijk) te ontzeggen. Ook kan jij, als Klant, uitgesloten worden tot deelname aan alle andere huidige en toekomstige cursussen van ons, als Dienstverlener. Hetzelfde geldt bij storend en ongewenst gedrag tijdens webinars of andere online gevolgde groepssessies.

Artikel 8 – Aansprakelijkheid

8.1. Algemeen

8.1.1. Wij, als Dienstverlener, zullen ons steeds inspannen de Overeenkomst naar beste inzicht, vermogen en Overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit te voeren. Jij, als Klant, erkent dat wij, als Dienstverlener, slechts een inspanningsverplichting hebben en geen resultaatsverplichting. Wij, als Dienstverlener zijn niet verantwoordelijk voor schade/fouten die wij niet hadden kunnen voorzien.

8.1.2. Wij, als Dienstverlener, hebben het recht om derden in te schakelen voor de uitvoering van deze Overeenkomst. Wij, als Dienstverlener, hebben deze derden met de hoogst mogelijke zorg geselecteerd om een goede kwaliteit van uitvoering te kunnen bereiken. 

8.1.3. Wij, als Dienstverlener, zijn niet aansprakelijk voor langere levertermijnen dan voorzien, indien jij, als Klant, niet tijdig instructies of informatie doorgeeft.

8.2. Overmacht

8.2.1. Wij, als Dienstverlener, aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid wanneer wij als gevolg van overmacht of vreemde oorzaak niet aan onze verplichtingen kunnen voldoen. Wanneer de overmacht slechts tijdelijk van aard is, zullen wij, als Dienstverlener, alsnog aan onze contractuele verplichtingen trachten te voldoen vanaf het moment dat dit redelijkerwijs weer mogelijk is. Als blijkt dat een verderzetting sniet meer mogelijk is, zal de Overeenkomst in onderling overleg herzien of ontbonden worden. Onder overmacht valt  onder meer problemen met de Website (technische, hacking,…), stroompanne, software-problemen, internet-problemen, of problemen met de accounts of het platform (technische, hacking, …). In geval van onverwachte ziekte of een ongeval van/met de Dienstverlener, zullen wij, als Dienstverlener, op latere datum een vervangsessie inplannen indien het gaat om een online sessie of webinar waarvoor is ingetekend.

8.3. Relaties met derden 

8.3.1. Voor zover wij, als Dienstverlener, afhankelijk zouden zijn van de medewerking, diensten en leveringen van derden, kunnen wij, als Dienstverlener, op geen enkele manier aansprakelijk worden gesteld voor schade voortkomend uit deze relaties of het verbreken ervan.

8.4. Contractuele tekortkomingen 

8.4.1. Indien bij het uitvoeren van de Overeenkomst een ernstige tekortkoming aan ons, als Dienstverlener, te wijten zou zijn kan jij, als Klant, ons schriftelijk in gebreke stellen, waarbij er een redelijke termijn wordt gegund om alsnog onze verplichtingen na te komen. Wij, als Dienstverlener, kunnen slechts aansprakelijk gesteld worden voor een vervangende schadevergoeding die niet hoger kan zijn dan het factuurbedrag. Wij, als Dienstverlener, zijn niet verantwoordelijk voor enige tekortkoming van een aangestelde of derden.

8.4.2. Iedere aansprakelijkheid voor enige andere vorm van schade is uitgesloten, waaronder enige vergoeding van indirecte schade, gevolgschade of schade wegens gederfde omzet of winst (uitgezonderd schade ten gevolge van een eigen opzettelijke fout of van niet-nagekomen essentiële verbintenissen uit de Overeenkomst).

Ten aanzien van Klanten-consumenten is het voorgaande nog uitgezonderd schade ten gevolge van de eigen zware fout of die van een aangestelde (medewerker in loondienst), de opzettelijke fout van een aangestelde (medewerker in loondienst) en lichamelijke schade. Hetzelfde geldt voor contractuele fouten begaan door een onderaannemer.

8.5. Problemen website

8.5.1. Wij, als Dienstverlener, kunnen geen bepaalde uptime van de Website garanderen. De digitale inhoud kan daardoor eventueel voor korte periodes niet beschikbaar zijn. Jij, als Klant, kan hiervoor geen vergoeding vorderen, wanneer dit binnen redelijke proporties blijft. 

Wij, als Dienstverlener, stellen alles in het werk om ervoor te zorgen dat de Website en de online Diensten zo spoedig mogelijk weer beschikbaar zijn. Wij, als Dienstverlener, kunnen evenwel geen enkele garantie bieden.

8.5.2. Wij, als Dienstverlener, zijn niet aansprakelijk voor schade door inbraak of hacking van de Website. Wij, als Dienstverlener, zullen het nodige doen om alle redelijke beveiligingsmaatregelen in acht te nemen en dit conform de stand ter technieken die op dit moment beschikbaar zijn.  

Wij, als Dienstverlener, zijn niet aansprakelijk voor schade door phising, farming of andere vormen van internetfraude of andere criminele activiteiten. 

8.6. Eigen verantwoordelijkheid klant

8.6.1. Wij, als Dienstverlener, begeleiden jou, als Klant, en staan jou bij met advies. Wij, als Dienstverlener, kunnen nooit aansprakelijk worden gesteld voor de beslissingen die jij, als Klant, zelf maakt tijdens het traject i.v.m. jouw zaak of op enige andere manier buiten het kader van de cursus. Wij, als Dienstverlener, zijn ook niet aansprakelijk voor het niet-bereiken van het resultaat dat jij, als Klant, beoogde.

Artikel 9 – Intellectueel eigendomsrecht 

9.1. Door acceptatie van deze Algemene voorwaarden wordt uitdrukkelijk erkend door jou, als Klant,  dat alle ontwerpen, informatie, afbeeldingen, e-mails, downloads, schema’s, modules en/of materialen, en overige inhoud op de website en platform, en  producten eigendom zijn van ons, als Dienstverlener, en beschermd zijn door de relevante rechten van intellectuele eigendom, waaronder doch niet beperkt tot auteursrechten, merkenrechten, databankrechten, naburige rechten, octrooien en modelrechten. 

9.2. Wij, als Dienstverlener, verlenen aan jou, als Klant, een persoonlijk, niet-exclusief, niet sub-licentieerbaar, niet-overdraagbaar en onherroepelijk recht om de Diensten en Producten te gebruiken voor persoonlijke doeleinden en onder de voorwaarden, zoals in deze Algemene voorwaarden gesteld. Dit enkel gedurende de duurtijd van de Overeenkomst. 

9.3. Het is jou, als Klant, uitdrukkelijk verboden om ontwerpen, informatie, afbeeldingen en overige inhoud, opgesteld door ons, als Dienstverlener, te kopiëren, te wijzigen, openbaar te maken, voor directe of indirecte commerciële doeleinden (het gebruik voor studie i.f.v. de eigen kennis uitgezonderd) te gebruiken of aan derden over te maken. 

Het is jou, als Klant, ook verboden om de gegeven licentie over te dragen aan derden. Jij, als Klant, mag uitsluitend de werken downloaden en opslaan en/of printen voor strikt persoonlijk gebruik. Je mag de werken bv. niet delen met gezinsleden, familie, vrienden of collega’s.

Jij, als Klant, bent verplicht om bij elke publicatie op social media waarbij naar de cursus wordt gerefereerd, ons, als Dienstverlener, bij naam te vermelden of te taggen. 

9.4. Partijen kunnen steeds hiervan afwijken door middel van een schriftelijke overeenkomst, bv. voor gebruik in huiselijke kring of voor gebruik binnen één en hetzelfde bedrijf. Hier kan een meerkost tegenover staan in functie van het aantal gebruikers.

9.5. Bij schending van dit artikel zal jij, als Klant, een schadevergoeding dienen te betalen gelijk aan vijfmaal (5x) de aankoopprijs van de cursus zoals die bestond op het moment van de aankoop door jou, onverminderd het recht van ons, als Dienstverlener, om onze werkelijke schade te vorderen.

Ingeval wij, als Dienstverlener, een schending van dit artikel vaststellen, zal het jij, als Klant, zijn die het aannemelijk moet maken dat er van geen schending sprake is, en die dus de bewijslast draagt, indien jij de fout ontkent. Indien er onderling geen oplossing kan worden gevonden, kunnen wij, als Dienstverlener, gerechtelijke stappen zetten.

Wij, als Dienstverlener, kunnen aanspraak maken op de sancties zoals in deze Algemene voorwaarden gesteld, tot 5 jaar na afloop van de Overeenkomst met jou, als Klant.

 

Artikel 10 – Gegevensverwerking 

10.1. Door het aanvaarden van een Aanbod,  verklaar jij, als Klant, je akkoord met de verwerking van zijn persoonsgegevens conform de privacy policy van ons, als Dienstverlener. Deze Algemene voorwaarden dienen te worden gelezen in combinatie met deze privacy policy, die toegankelijk is op de Website.  

Door het aanmaken van een account, aanvaard jij, als Klant, zonder voorbehoud deze Algemene voorwaarden. Daarnaast moeten wij, als Dienstverlener, voor het aanmaken van het gebruikersaccount of het opmaken van bepaalde documenten de persoonsgegevens verwerken. De omstandigheden waarin dat gebeurt, worden nader omschreven in de privacy policy.

Artikel 11 – Geheimhouding 

11.1. Partijen zullen ertoe gebonden zijn een volledige geheimhoudingsverplichting in acht te nemen.

Dit houdt in dat zij, behoudens uitdrukkelijke toestemming van de andere partij, geen van de bedrijfsgeheimen van elkaar in verband met eender welk bedrijfsfacet mag gebruiken, verspreiden of overbrengen naar enig andere derde, in het bijzonder, maar zonder dat dit een limitatieve opsomming is, inzake de prijszetting, marketing, productie, financiering, en strategische ontwikkeling van de onderneming, lijsten of details inzake Klanten en vroegere of potentiële Klanten, contractuele voorwaarden, enz…, tenzij:

  • het informatie betreft die publiek beschikbaar is zonder toedoen noch nalatigheid vanwege partijen 

  • het informatie betreft die partijen verplicht zijn mee te delen wegens een definitief (waartegen alle rechtsmiddelen haar uitgeput) rechterlijk bevel, een definitieve arbitrale beslissing, of een definitief bevel vanwege een overheidsinstantie,

  • het informatie betreft die partijen verplicht is mee te delen op grond van enige wettelijke, decretale of reglementaire of andere bindende bepaling van overheidswege,

  • een partij informatie dient mee te delen in het kader van zijn/haar verdediging in een gerechtelijke procedure of arbitrage. 

Deze geheimhoudingsverplichting zal gelden tijdens de duurtijd van de Overeenkomst en tot 5 jaar erna. 

11.2. Partijen erkennen het belang van deze verplichting. De schending van deze geheimhoudingsverplichting tijdens de duur van deze Overeenkomst geldt als een ernstige fout in de zin van 8.4.1. 

In geval van schending van dit artikel, zullen partijen een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd zijn van 1.500,00 EURO onverminderd het recht om een aanvullende schadevergoeding te eisen, zo deze som niet voldoende de schade vergoedt. Deze schadevergoeding is verschuldigd aan de andere partij zonder dat dit het recht om alle mogelijke andere rechtsmiddelen aan te wenden, kan beperken.

11.3. Jij, als Klant, erkent dat wij, als Dienstverlener, bepaalde info kunnen delen op onze sociale media kanalen. Jij, als Klant, dient uitdrukkelijk te laten weten wanneer jij wenst dat wij, als, Dienstverlener bepaalde informatie niet openbaar maken.

Artikel 12 - Herroepingsrecht

12.1. Algemeen

12.1.1. De bepalingen van dit artikel geldt enkel voor deze Klanten die in hun hoedanigheid van consument een bestelling online zouden plaatsen.  

Jij, als Klant, hebt in deze hoedanigheid het recht om binnen een termijn van 14 kalenderdagen de aankoop van de aangekochte Diensten of producten te ontbinden. Wij, als Dienstverlener, hebben het recht jou, als Klant, te vragen naar de reden van herroeping, maar jij, als Klant, bent niet verplicht een reden op te geven.

De bedenktijd uit het vorige lid gaat in op de dag nadat jij, als Klant, of een aangewezen derde, de bestelling hebt geplaatst.

12.2. Uitzonderingen: 

12.2.1. Het herroepingsrecht geldt niet voor online cursussen en ander online aangeboden werkmaterialen zoals templates, werkboeken, artikels. De ontbinding van downloads en andere leveringen van digitale inhoud, niet geleverd op een materiële drager, is immers niet mogelijk wanneer jij, als Klant, voorafgaand aan de levering uitdrukkelijk hebt ingestemd met het beginnen van de nakoming van de Overeenkomst voor het einde van de bedenktijd en hebt erkend het ontbindingsrecht te verliezen bij het verlenen van deze toestemming. 

Dit houdt concreet in dat het Herroepingsrecht niet van toepassing is op al onze online cursussen en online aangeboden werkmaterialen voor zover de content is geleverd.

12.2.2. Het herroepingsrecht geldt eveneens niet voor volledig uitgevoerde Diensten, noch voor de uitgevoerde Dienst(fas)en die zijn vervaardigd volgens de specificaties van jou, als Klant, of die duidelijk bestemd zijn voor een specifiek persoon.

12.3. Uitoefening van het herroepingsrecht

12.3.1. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet jij, als Klant, ons, als Dienstverlener, via een ondubbelzinnige schriftelijk verklaring op de hoogte stellen van jouw beslissing de Overeenkomst te herroepen. Om de herroepingstermijn na te leven moet jij, als Klant, jouw mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Indien je hiervoor het contactformulier op de Website gebruikt vermeldt dan duidelijk bovenaan “herroepingsrecht consument”.

12.3.2. Indien jij, als Klant, de Overeenkomst herroept, zullen wij, als Dienstverlener, alle tot op dat moment van jou, als Klant, ontvangen betalingen, inclusief de standaard leveringskosten, aan jou, als Klant, terugbetalen binnen maximum 14 kalenderdagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van de beslissing van jou, als Klant, om de Overeenkomst te herroepen.

12.3.4. Wij, als Dienstverlener, betalen jou, als Klant, terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee jij, als Klant, de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij jij, als Klant, uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zal jou, als Klant, voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. 

De terugzendkosten van eventuele fysieke producten, mochten die er zijn, zijn voor rekening van jou, als Klant.

Artikel 13 – Betwistingen en Klachten

13.1. Wij, als Dienstverlener, stellen kwaliteit hoog in het vaandel en doen er alles aan om jou, als Klant, kwaliteit te bieden binnen de mate van onze mogelijkheden. Het kan zijn dat jij, als Klant, gegronde klachten hebt.

Jij, als Klant, bent verplicht om eventuele klachten over facturen en/of geleverde Diensten of Producten van ons, als Dienstverlener, binnen de 8 kalenderdagen na de levering schriftelijk kenbaar te maken aan ons, als Dienstverlener. Indien je hiervoor het contactformulier op de Website gebruikt, vermeldt dan duidelijk bovenaan “Klacht”.

Jij, als Klant, kan ook steeds kiezen om een klacht in te dienen bij de consumentenombudsdienst van de Federale Overheid, via de volgende link: http://www.consumentenombudsdienst.be//nl

Artikel 14 – Slotbepalingen

14.1. Niemand kan zijn of haar rechten en/of verplichtingen voortvloeiend uit deze Algemene voorwaarden of de Overeenkomsten overdragen aan een derde partij zonder toestemming van de andere partij.

14.2. Wanneer een bepaling uit deze Algemene voorwaarden geheel of gedeeltelijk in strijd zou zijn met een wettelijke bepaling, en daardoor nietig zou zijn, dan blijven deze voorwaarden voor het overige onverminderd van kracht. Indien nodig zullen partijen gezamenlijk een nieuwe bepaling overeen komen die in dezelfde lijn ligt met het doel van de nietige bepaling. 

14.3.  Deze Algemene voorwaarden alsook alle overeenkomsten van ons, als Dienstverlener, worden beheerst door het Belgisch recht. Elke betwisting i.v.m. de interpretatie of uitvoering van een contract en m.b.t. de facturen van de Dienstverlener behoort tot de uitsluitende bevoegdheid van de rechtbanken van het arrondissement Brussel.   

Laatste update: December 2024